Quebec Sucks

Cathou

Electoral Member
Apr 24, 2005
149
0
16
Montréal
Re: Quebec %^$@&$

moi aussi je voterais oui, mais bon c'est pas pour ça qu'il faut trouver que les canadiens a l'extérieur du québec sont tous ignorant et bornés...

Cathou

Electoral Member
Apr 24, 2005
149
0
16
Montréal
Re: RE: Quebec %^$@&$

Reivilo said:
Oui c'est vrai je retire mes paroles, ils ne sont pas tous bornés mais avouez qu'il en a quand même un bon lot d'assez bornés au Canada Anglais... Au fait, si sa vous intéresse, je vais vous laisser l'adresse d'un site... C'est un Francais qui a écrit un article sur le Canada, plus le Québec... Dites-moi ce que vous en pensez!:

http://hatemalone.free.fr/tribune/le_canada.htm

ce que j'en pense ? par ce passage :

Ce fait frappant et indiscutable ne provient pas tant de leur accoutrement – bien que les affreuses chemises à carreaux et les chapeaux à oreilles de teckels n’aident pas vraiment –

je te garanti que ce gars la n'a pas mis les pieds au québec de sa vie. vraiment, tu a vu des gens habiller comme ça toi ?

Numure

Council Member
Apr 30, 2004
1,063
0
36
Montréal, Québec

Reivilo said:
Oui c'est vrai je retire mes paroles, ils ne sont pas tous bornés mais avouez qu'il en a quand même un bon lot d'assez bornés au Canada Anglais... Au fait, si sa vous intéresse, je vais vous laisser l'adresse d'un site... C'est un Francais qui a écrit un article sur le Canada, plus le Québec... Dites-moi ce que vous en pensez!:

J'vais lire ton article quand j'vais avoir le temps. Mais, je me dois de te dire, qu'il y a beaucoup d'anglophone Canadien, qui sont très amusant, respectueux, et très poli. Plusieurs sur ce site même, sont des gens que je respect. Mais je dois mon accord, la majorité, son ignorant et arrogant sur ce point même. Ca doit être une gêne anglo-saxonne.

Reivilo

New Member
May 20, 2005
18
0
1
Saint-Hyacinthe, Québec

Cathou said:
Reivilo said:

ce que j'en pense ? par ce passage :

Ce fait frappant et indiscutable ne provient pas tant de leur accoutrement – bien que les affreuses chemises à carreaux et les chapeaux à oreilles de teckels n’aident pas vraiment –

je te garanti que ce gars la n'a pas mis les pieds au québec de sa vie. vraiment, tu a vu des gens habiller comme ça toi ?

LoLL!:p oui je sais il dit que sa fait 7 mois qui habite «La laide province» mais moi sa fait depuis ma naissance et je n'ai jamais personne habillé ainsi expecté quand je suis allé à Radisson !

s_lone

Council Member
Feb 16, 2005
2,233
30
48
44
Montreal
RE: Quebec %^$@&$

Le pauvre Français qui a écrit cet "article" semble souffrir d'un énorme manque d'objectivité. De toute évidence, il ne comprend absolument rien à la réalité historique, culturelle et sociale du Québec. Il n'y absolument rien de sérieux dans tout ce qu'il dit et il a sans aucun doute un grand problême d'estime de soi. Ceux qui crachent sur le monde comme ça ont rarement une bonne opinion d'eux même. En apparence, ils dégagent une grande assurance, mais si on creuse un peu sous la surface, on tombe très vite sur du pas-grand-chose.

Non mais qu'il est con cet enfoiré! :lol:

mrmom2

Senate Member
Mar 8, 2005
5,380
6
38
Kamloops BC

This is exactly the problem the rest of Canada has with Quebec :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Numure

Council Member
Apr 30, 2004
1,063
0
36
Montréal, Québec

s_lone said:
Le pauvre Français qui a écrit cet "article" semble souffrir d'un énorme manque d'objectivité. De toute évidence, il ne comprend absolument rien à la réalité historique, culturelle et sociale du Québec. Il n'y absolument rien de sérieux dans tout ce qu'il dit et il a sans aucun doute un grand problême d'estime de soi. Ceux qui crachent sur le monde comme ça ont rarement une bonne opinion d'eux même. En apparence, ils dégagent une grande assurance, mais si on creuse un peu sous la surface, on tombe très vite sur du pas-grand-chose.

Non mais qu'il est con cet enfoiré! :lol:

Un parisien, sans aucun doute.

shamus11

Electoral Member

Are the Separatists Serious?

By

James Bredin

They say the separatists in Quebec can’t pull it off,
This from those Ottawa politicians dipping at the trough,
Say they can’t go without equalization ransom payments,
If they need more they can just ask like all the other claimants.

Equalization is not equal for those who qualify,
Those who vote the right way and Liberals can mollify,
Then they are expected to be docile, compliant and meek,
Equalization is not equal but Liberal technique.

This from the crowd that brought us the Adscam inquiry,
Without national referendums, recall or term expiry
While they tax and spend and travel the world and never react,
And everything they did is hidden inside the Access Act.

Their Access Act hides all their conspiracies and cash pay,
Their secret intrigues and kickbacks cannot see the light of day,
And no one can change the Access Act or do a thing about it,
And Liberals love it as it is and we just doubt it.

Pompously paralyzed within their status quo as we watch,
It’s enough to make a non drinker have another shot of scotch,
And wonder if it was kickbacks that got them to where the are,
Closing down parliament for this summer is not bizarre.

We don’t know where we’re going when and if Quebec pulls out,
While politicians lie, journalists deny and have no doubt,
They have the numbers, charts and the surveys that say it can’t occur,
As we bow our heads in unison and say that we concur.

Wednesday, June 01, 2005
http://shamus11.blogspot.com/

Vinnie Cappuccino

New Member
May 21, 2005
6
0
1
Halifax, NS
RE: Quebec %^$@&$

Yeah, I say let em Go, What are ya gonna do, Move yer Province to europe?? haha, you will still have to deal with us, you still want to use Canadian Currancy right!? I'm all for change, and if you think that you will be better off, then I really think you should be able to withdrawl from Canada. Canada will survive, we are a creative bunch, no worries, Bye Bye Quebec!

tominsky

New Member
Jun 10, 2005
2
0
1
Quebec, CANADA

[/quote]Needless to say, it's pretty difficult to convince a monolingual Quebecois to stay with Canada politically, when that really has no advantage for him whatsoever. [/quote]

Are you serious????? "no advantage"...Seperatists just don't know how good they have it in Canada.......It ain't gonna be rosy in the country of Quebec! You think we are paying high taxes now.....just wait....we are already the highest tax payers in North America....that sure in hell won't get better IF we seperate!

Chake99

Nominee Member
Mar 26, 2005
94
0
6

Numure said:
mrmom2 said:
This is exactly the problem the rest of Canada has with Quebec :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

That we speak a différent language?
We don't mind the fact it is another language, what we mind is the fact we cannot understand it.

Hopefully I'll be able remedy that problem for myself some time in the future...

SECONDGEN

Electoral Member
Jun 7, 2005
110
0
16
Near the Rockies

Oh lets get real here Quebec could not go it alone. They have zero international qualities. What do they export? (French lables for all products imported to Canada so we can be bilingual).
What about their provincial debt, don't they have to pay that back? Where are they going to get the $$ from? Oh no you don't, stop looking west ahahahahahahaha

Ok in reality, Quebec can't split, they would just be absorbed by the USA. Can't you see them now, USA "dam canucks, we gotta pick this one up too"

SECONDGEN

Electoral Member
Jun 7, 2005
110
0
16
Near the Rockies

GreenGreta said:
The people can go, the land belongs to Canada. We need the syrup.

HAHAHAHA Green that is a hoot. You ever had real maple syrup? No I don't mean aunti gemima stuff ahahahahaha I dont' particularly like it hehehehe