Looking for an English correspondant!

Olympicfan

New Member
Mar 15, 2006
25
0
1
Montréal, Québec, Canada
Hello everyone,

I'm new on this forum, and I'm probably dreaming, but I'm believing that one day every Canadian (Quebecers include) will be bilingual.

That's why I'm here, I'm looking for an English person with who I can correspond in my second language... English. Correspondance will be by e-mail and in person. Speaking about everything, from sports to international actuality. By e-mail, you can come from anywhere in Canada, but to meet each other, you should come from the Montreal area, I'm from West Island.

Thanks in advance for your help and have a nice day!
 

Jay

Executive Branch Member
Jan 7, 2005
8,366
3
38
Your English is great for being a second language!

I agree with the whole country should be bilingual idea, and Ontario is doing her part.

Welcome to the forum.
 

lisa_19

New Member
Mar 18, 2006
8
0
1
Canada
Hi,

Not everyday you ask someone to help you with a certain language, but here I am proposing to help you out, Tu vois, je suis parfaitement bilingue, d'on je vien d'Ottawa, qui n'est pas trop loin de Montréal. So if you want to try it out and talk, be my guest, I'm here to help you :) lol...

Salut la visite
Lisa
 

FiveParadox

Governor General
Dec 20, 2005
5,875
43
48
Vancouver, BC
Welcome to Canadian Content, Olympicfan et lisa_19. :)

Je suis d'accord; le Canada devrait bilingue. J'apprends le français à l'école; cependant, je n'avais pas une classe il y a sept mois. :( Je prendra une classe quand j'ira au post-secondaire, mais je devra attendre à peu près six mois pour ça (j'habite à la Colombie-Brittanique).

En avance, je suis désolé; je sais que mon français, c'est un peu mauvais. ;)

Néanmoins, bienvenue.
 

lisa_19

New Member
Mar 18, 2006
8
0
1
Canada
FiveParadox,

Merci pour le bienvenue, mais ton français n'est pas aussi pire que tu le pense, tu pourrais bien dire que je suis chanceuse d'avoir une mère francophone et un père anglophone, et avec l'école et des amis, ce qui ma permit d'avoir la bonne connaissance du français et l'anglais, mais comme tu dis FiveParadox , ton français n'est pas si pire que sa, au moin tu prend le temps d'y apprendre, quand tu vois le monde d'aujourd'hui, il n'y en a pas beaucoup qui prend le temp de le connaître.

Just take a day at a time, atleast your french is not as bad, because my dad's french is not that great, trust me your doing way better then him lol
 

Olympicfan

New Member
Mar 15, 2006
25
0
1
Montréal, Québec, Canada
FiveParadox,

For a guy from Vancouver, your French is very good. Trust me! I'm always happy to see how people from other provinces of Canada who are learning French want to keep it... Not like here in Québec, we don't have choice to learn English and some people just don't care about it!!! They will not try to practice with anyone, I thing that's sad, because I thing if someone is learning another language, he's open mind. That's what I like.

I'll continu in French because it's more easier for me... J'ai déjà entendu un Québécois dire "J'apprendrai pas l'anglais, parce qu'on est au Québec de toute façon et on en a pas besoin". J'ai tellement été déçu par son attitude que je ne parle plus à cette personne. Être aussi bornée, c'est une chose insensée pour moi.

Bonne journée!